Hjem

Lad batteriene.

Vi går til bransjer der det skjer store endringer og hjelper våre kunder å møte fremtiden.

Ansatte

  • AndreasOlsen Gulla

    En definerende egenskap ved mennesket er at det gjør feil. Maskiner derimot, gjør akkurat det de ber deg om. Hver gang, uansett. Derfor er det bedre å bruke en uke på å automatisere en prosess enn å gjøre det manuelt hver gang. Da kan du iterere. Få det ut. Optimalisere og effektivisere. Drive verden framover.

  • BorghildSelle

    Det er ikke nok at det virker, det skal virke for alle. Da hjelper det å se litt framover, løse problemene før de dukker opp. Skjermstørrelser, universell utforming, og søkemotoroptimalisering krever et øye for tekniske detaljer. Hold på lenge nok, og du utvikler er kritisk blikk. Bruk det, og du sparer alle for mang en frustrasjon.

  • Jan FrodeBrunborg

    jan.frode.brunborg@miles.no

    Konseptutvikler og historieforteller

    Bli med meg å bygge historier for fremtiden.

    Hvert nytt møte er en mulighet til å gjenoppdage deg selv. Hvem du er, hvordan du gjør ting. Hva du legger vekt på. Hvordan du går og står. Smilet, tonen, relasjonen. Vi ser oss selv kun gjennom andre.

    Noen ganger har noe gått i forveien og farget inntrykket. Et bilde. En omtale. Denne teksten. Og det kan du kontrollere. Du kan eie historien, styre samtalen, sette fokus og ramme den inn. Branding er å eie historien. Fortelle den riktig. Sette premisset, og ikke gå på akkord med deg selv. Jeg kan fortelle deg din historie.

  • FrankWisnes

    frank.wisnes@miles.no

    Konseptutvikler og analytiker

    Mennesker er komplekse og uforutsigbare. Tenker en ting og gjør noe annet. Glemmer hva vi gjorde i går. Likevel er det noe som binder oss sammen. En felles sårbarhet, og et ønske om å høre til, få ting til, og få ting gjort. Være noenlunde effektive.

    Effektivitet handler om å få gjort det du skal med det du har. Å ikke bli holdt tilbake av ting utenfor din kontroll. Køen som ikke beveger seg. Maskinen som ikke slår seg på. Skjemaet som aldri tar slutt. Omstart.

    For til slutt er det mennesker som betyr noe. De som til skal leve med resultatet i mange år. Så la oss løfte blikket, se mennesket i teknologien, og sørge for at det vi lager virker for de som skal bruke det.

  • KajaNøsterud

    Det ligger i designerens natur å være nysgjerrig. Spørre hvorfor. Gå ned noen spor før du lander på den endelige ruten. Noen idéer høres bedre ut enn de er. Andre er bedre enn de høres ut. Hva som er hva finner du først ut når du graver litt i den. Få ting ut av hodet og ned på papiret, så går diskusjonen mye bedre.

  • CarolineGannefors

    caroline.gannefors@miles.no

    Form følger funksjon. Spør brukerene først, så kan det grafiske uttrykket komme når vi vet hvor vi skal. Diskuter, vær sikker. Sørg for at det vi skal lage er forankret i behov. Involver flere i prosessen, og ta diskusjonene tidlig. Arbeidsverktøy skal brukes ofte og sees mye. Alt blir bedre med en ren og elegant strek.

  • ElisabethHovden

    Front-end handler om det som virker. Den gode følelsen når animasjonene sitter, overgangene føles naturlige, og siden er smuud. Iterer til det sitter, og ha en pragmatisk innstilling til det hele. Hold på til alle er fornøyd. Så hjelper det med optimisme når du skal lage noe fra ingenting. Alt er mulig, det handler bare å finne ut hvordan gjøre det i praksis.

  • KjartanJuvik

    Ingen er fornøyd før alle er fornøyd. De som gjør jobben, de som betaler regningen. Sett riktige forventningene, og vær tydelig. Si det som det er. Gi struktur til de som trenger struktur, og skap rom for kreativitet. Fjern hindringer. Sånn får du det beste ut av folk. Alle liker å ha noe å gjøre. Se at det de gjør gir mening. Bidra, hjelpe, og gjøre noe som nytter.

  • MagneSkutle

    Noen av oss liker å vite hvordan bilen virker. Hva som skjer under panseret, hva som kan gå galt. Full-stack er litt sånn. Kontroll på front-end, kontroll på backend. Da vet du hva som er mulig, og hva som har vært gjort før. Slipper å finne opp påloggingsløsningen på nytt. Slik at du kan du fokusere på den gode brukeropplevelsen. Animasjonen. Overgangen. Prikken over i’en.

  • ThomasThorbjørnsen

    Front-end blir ikke bedre enn back-end, og god arkitektur er en forutsetning for god brukeropplevelse. Med rammeverk og gjenbrukbare komponenter kommer du raskere til mål, og etter 15 år i bransjen har jeg vært borti det meste. Du skal være litt fleksibel som utvikler. Kunne se for deg den endelige løsningen, og justere deg inn.

  • OveAndersen

    ove.andersen@miles.no

    Alt er mulig, det er bare et spørsmål om tid og kost. Sette sammen det riktige teamet, gi folk litt plass. Så hjelper det å være litt pragmatisk. Løse dagens problemer i dag og morgendagens problemer i morgen. Se det store bildet noen ganger. Rydde opp i de små problemene jevnlig. Og ved behov, brette opp ermene og gjøre det selv.

  • Jon AndreasBygstad

    Det skal ikke så mye til. Ny forside. Kortere skjema. En endring i kommunikasjonen. Den lille tingen som gjør at du blir valgt foran konkurrenten. Detaljen som viser at du bryr deg. For det gjør du. Ingen bryr seg mer om det du leverer enn deg. Så få det fram. La det skinne gjennom. Vis at du forstår hva folk vil ha. At du fortsatt er relevant. Da går resten av seg selv.

  • ThomasHeritier

    Front-end er vanskelig. Å omsette et design til noe fungerende, krever innsikt og forståelse. Du må være litt rund, tenke kjapt og stille spørsmål. Gi litt motstand; kunden vet ikke alltid best. For når alt kommer til alt er det resultatet som teller. Gjenbrukbar kode. Fornøyde brukere. God stemning.

  • ClementineIsager

Jobb med oss.

Du er i godt selskap.
  • Cutters

    Cutters er et unikt drop in-konsept for hårklipp med fokus på effektivitet, kvalitet og pris. Gjennom å rendyrke konseptet hårklipp og enkel styling har Cutters ekspandert til nesten 115 salonger i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Nederland.

  • Norwegian Hull Club

    Norwegian Hull Club er et av verdens største forsikringsselskap innen marin forsikring. Fra sitt hovedkontor i Bergen forsikrer de skip i det internasjonale markedet, og har et operasjonelt serviceteam av eksperter som bistår sine kunder i nødsituasjoner. Selskapet har røtter tilbake til 1837, og forsikrer i dag en flåte med over 11.000 skip og anlegg.

  • Noova

    Noova jobber for å spare penger for bedrifter ved å redusere strømforbruk og kutte i energikostnadene. Dette løser de ved å bruke styringssystemer til å avdekke ulogisk forbruk. Noova ble grunnlagt i 2005 og har i dag over 2000 bedrifter på kundelisten.

  • Fjordkraft

    Fjordkraft er en nasjonal strømleverandør som hver dag leverer strøm til de tusen hjem og til store og små arbeidsplasser i privat og offentlig sektor.

  • Aibel

    Aibel AS er en av Norges største aktører innen prosjektering, nybygg, vedlikehold og oppgradering i olje- og gassindustrien og er totalleverandør av og konseptutvikler for ​olje- og gassinstallasjoner. Selskapet har over 100 års historie å se tilbake på, og har vært en viktig medspiller i utviklingen av olje- og gassindustrien helt siden den første oljen ble utvunnet i Nordsjøen.

  • Tide

    Tide Buss er Norges nest største busselskap og blant de største bussaktørene i Danmark. Tide kjører buss på offentlige kontrakter i 7 fylker, og driver kommersiell virksomhet innen turbusser, ekspressruter og flybuss over hele landet.

  • BKK

    BKK er det største energiselskapet på Vestlandet og en av Norges største distributører av elektrisk energi. BKK-konsernets hovedaktiviteter er produksjon, omsetning og transport av elektrisk kraft. I tilknytning til hovedaktivitetene selges også rådgivings- og entreprenørtjenester. BKK tilbyr dessuten telekomtjenester, fjernvarme og fellesmåling av energi.

  • Brage Finans

    Brage Finans er et frittstående finansieringsselskap med egen konsesjon for å drive finansieringsvirksomhet. Selskapet har hovedvekt på produktområdene billån i privatmarkedet og leasing og lån i bedriftsmarkedet.

  • Amesto

    Amesto er en del av Spabogruppen, en norskeid familiebedrift som eies av familien Spandow. Amesto ble opprettet i 2002. Konsernet består av virksomheter i Norden, New York, London og Amsterdam og er representert i over 50 land gjennom Amesto Global.

  • Fiskeridirektoratet

    Fiskeridirektoratet er et norsk, statlig direktorat, opprettet i 1900, med ansvar for fiskeri- og havbruksforvaltning. Direktoratet er underlagt Nærings- og fiskeridepartementet og ledes av fiskeridirektøren.

  • Go Fjords

    Go Fjords er er et norskeid reiseselskap som tilbyr unike turopplevelser i Norge. De tilbyr reiseopplevelser til både kjente og mindre kjente destinasjoner, alt fra berømte Trolltunga til hundesledetur under nordlyset.

  • G2Ocean

    G2 Ocean er et fellesforetak mellom to av de største skipseierselskapene av bulkbåter, Gearbulk og Grieg Star. Siden lanseringen i 2017 har G2 Ocean blitt et av verdens største foretak som skipsoperatør innen bulkbåt-segmentet.

  • Bergen 950

    Bergen er 950 år i 2020, og dette jubileet er ønskelig å markere for byens innbyggere i form av en byomfattende markering, hvor markeringen er inkluderende og tilgjengelig for hele byens befolkning. Jubileet er planlagt å være tuftet på verdier som skaper et åpent, trygt og godt samfunn for alle.

  • Bliksund

    Bliksund er et softwareselskap som lager samfunnskritiske systemer for norske nødetater. Gjennom digitale verktøy tilbys kunder ulike løsninger for blant annet virksomhetsdata, beslutningsstøtte, kvalitetssystem, mobile applikasjoner, og ambulansejournal.

  • Alu Design

    Alu Design er et lite, ukjent selskap som er best i verden på det de gjør; design og bygging av stoler til skip og anlegg for noen av de største selskapene i shipping og offshore. Med et framoverlent designspråk som for folk til å snu seg på messer og Hollywood til å ta kontakt, har de skapt noe nytt i en konservativ bransje. 

Smilende dame på redigert bakgrunn

Trenger du svar?

Ring en som svarer.
Clementine Isagerclementine.isager@miles.no922 94 756

Dette er Create

Miles Create er det nyeste tilskuddet på Miles-stammen; et dedikert team som leverer prosjekter fra A-Å. Med en kombinasjon av fagområder fra design og analyse til utvikling og drift, har denne avdelingen lang erfaring med å realisere interne arbeidsverktøy, nettsider og apper.

Miles Create 2020 ™

By clicking "Accept all cookies", you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts.Cookie Notice